berita

Tandas Rumah ‘Berkarat’? Ini Tutorial ‘Deep Cleaning’ Agar Tandas Kembali Baru & Berkilat

November 1st, 2018 | by Shafika
Make-It-Senang

Membersikan tandas merupakan aktiviti yang sangat meletihkan. Dapat pula tandas yang sangat ‘berkarat’, lagi penat untuk anda menyentalnya.

Perkara sebegini seringkali berlaku terutamanya yang baru saja membeli rumah secondhand. Jadi hari ini admin nak berkongsi dengan anda semua tentang bagaimana untuk menghapuskan kotoran degil, kita boleh jadikan tandas rumah seperti tandas baru.

Deep cleaning bilik air

The downside of buying secondhand house, dia datang sekali dengan pakej bilik air yang kalau tengok boleh hilang selera makan seminggu haha. Tapi berita baiknya, dapat lah hani buat tutorial utk uols macam mana untuk buat deep cleaning bilik air ha! Kecuali zip cream cleanser tu, semua bahan pencuci hani beli dari Eco. Semoga bermanfaat. P/s: as requested, hani import dari ig story je haha

Utamakan keselamatan

Ada sesetengah kotoran yang degil susah nak hilang memang perlukan bantuan harsh chemicals seperti peluntur dan asid. Oleh itu, guna dengan cermat, baca arahan pada botol, utamakan keselamatan.

Bergantung pada kekotoran

Apa yang hani buat dalam tutorial ni bukan deep cleaning yang weekly hani buat tau deep cleaning yang macam ni sesuai untuk monthly atau every 3 months. Weekly cleaning memadai guna pencuci tandas biasa sahaja (bergantung kepada tahap kekotoran).

P/s: semua hardware yang boleh ditukar kitorang tukar. Walaupun beli rumah secondhand nak juga lah fefeling beli rumah baru kan hahah. Yg ditukar: penutup mangkuk tandas (kedai hardware), kepala paip (mr diy), paip besi sekali dgn kepala dia tu (Eco), penapis besi kat sinki (Yang Yang Rm2), shower head (Eco).

Sumber: Hani Mynis, Sirap Limau

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×