berita

[VIDEO] Lelaki Bunuh Diri Terjun Kolam Air Panas, Penduduk Dedah Kisah Mistik Lokasi

April 4th, 2017 | by Hanis Aliaa
Kini Trending

Screen Shot 2017-04-04 at 12.09.20Indonesia memang diketahui umum terletak di sekitar lingkaran gunung berapi yang aktif. Mereka juga terkenal dengan kewujudan kolam air panas semulajadi hasil aktiviti vulkanik. Kolam Air Panas Semurup juga anatara salah satu tarikan di Jambi, Indonesia.

Ahad lalu seorang lelaki telah terjun ke dalam kolam air panas itu dipercayai dengan niat membunuh diri. Korang boleh tengok video di mana penduduk tempatan nak naikkan mayat mangsa ke atas.

Buka baju & terus terjun.

Mangsa yang dikenali sebagai Yuka Hendra, 22 tahun datang ke situ seorang diri. Mangsa duduk di pondok jualan sambil makan telur rebus. Ketika itu tiada sesiap yang sedang berniaga. Apabila saksi, Tesmanedi menghampiri mangsa, Yuka terus membuka bajunya lalu bergegas dan terjun ke dalam kolam air panas yang suhunya lebih kurang 85 darjah celcius.

Seperti ada yang panggil untuk terjun.Screen Shot 2017-04-04 at 12.40.45

Menurut masyarakat setempat Air Panas Semurup sering dijadikan tempat orang bunuh diri. Sudah banyak orang yang mengakhiri hidupnya di lokasi tersebut. Setiap orang yang bunuh diri yang tinggal hanya cebisan kain. Masyarakat setempat mengatakan bahawa jika pergi ke sumber Air Panas Semurup jangan ada niat sedikit pun untuk bunuh diri, kerana sumber air panas tersebut seperti memanggil-mangil jiwa yang berniat akan bunuh diri. Misteri kan?

Kredit : Tribun Jambi & Navol

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×