berita

[VIDEO] ‘Takut Untuk Tidur Sebab..’ – 7 Tahun Hidap Kanser, Perkongsian Elyana Buat Ramai Sebak

November 27th, 2017 | by Shafika
Isu & Kontroversi

Siapa tak kenal dengan penyanyi Elyana, antara artis yang pernah menjadi icon remaja satu ketika dahulu. Namanya kini kembali meniti ke bibir peminat apabila menyertai Gegar Vaganza untuk musim ini. Namun, semalam merupakan persembahan terakhir buat Elyana apabila dia tersingkir dari pertandingan itu.

Paling menyedihkan peminat adalah ucapan Elyana yang membuatkan ramai terkejut. Dia mendedahkan yang dirinya kini sedang menghidap kanser yang sudah berada di Tahap 4. Memang sedih dengar perkongsian Elyana bersama DSV.

Keperluan wajib ada

Dua hari lepas, Elyana ada memuat naik satu foto satu set kelengkapan pengurusan jenazah di laman Instagramnya. Foto itu menjadi bualan hangat netizen yang ratanya tertanya-tanya mengenai maksud foto itu. Memang tidak sangka, rupanya Elyana menghidapi kanser tahap 4.

7 tahun berjuang kanser Limfoma

Saya tidak mahu menyembunyikan apa-apa daripada peminat, oleh itu secara spontan saya membuat pengumuman mengenai kanser yang saya hidapi.

Sudah tujuh tahun saya berjuang dengan kanser Limfoma dan sekarang hanya mampu berdoa kepada Allah selepas puas berikhtiar.

Ada satu ketikanya, saya menghilangkan diri kerana berubat, namun kos perubatan kimoterapi memakan sejumlah wang yang besar. Jadi saya memilih untuk menggunakan alternatif lain.

Susah tidur takut esok tiada

Gegar Vaganza ini penguat saya. Saya rasa lesu. Kadang kadang saya rasa susah untuk bernafas.

Susah untuk digambarkan. Setiap malam, saya menjadi seorang yang susah tidur sebab takut esok saya ter..Saya tak henti henti untuk bersama anak saya. Saya takut meninggalkan dia.

Doktor beritahu saya ketika itu saya hanya ada setahun untuk hidup. Saya nekad berhenti kimo dan cabar diri saya untuk berjuang. Syukur umur saya panjang sampai hari ini

Menerusi wawancara bersama Berita Harian, Elyana menceritakan pengalamanya sebagai penghidap kanser tahap 4. Berita tersebut membuatkan peminatnya merasa sebak. Ruangan komen di Instagram Elyana dibanjiri dengan komen-komen sedih dari peminatnya. Ramai yang memberi kata-kata semangat agar Elyana kuat untuk melawan penyakitnya.

 

Netizen sebak

 

Kami di Oh!Bulan mendoakan Elyana sentiasa diberi kekuatan untuk menempuh ujian Allah ini. Semoga tabah!

Sumber : Sayang-Sayang DSV, Berita Harian

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×