berita

7 Tabiat Luar Biasa Yang Hanya Penggemar Kari Je Tahu..Tak Percaya Cuba Korang Tanya.

May 31st, 2016 | by Mastura
MyResipi

Kari2 DP giphy

Bila bercakap pasal kari, kami nak tau la juga korang ni suka tak makan kari? Kalau boleh nak hari-hari makan kari? Sebab ada member kami ni memang gila kari. Kalau tak dapat sehari mula la mood swing, kesian je tengok dia.

Tapi tulah kan, bila dah memang suka satu benda tu memang susah nak move on. Kami pun sampai takut bila tengok dia makan kari ni, dah macam makan sup soto dibuatnya, kah..Kah..Kah..Kah.

Korang nak tau tak sebenarnya, orang yang suka kari ni ada tabiat yang unik tau. Nak tau? Ni kami nak kongsi, apa yang sebabkan penggemar kari ni unik…

P/S: ni pemerhatian yang dibuat oleh seorang team OHBULAN!, kejap korang pernah makan kari tanpa kuah? Ha kalau belum molek la tau ni.

1- Perasaan tak keruan dan sedih je seharian

kari ragup

Bila hidup ni korang tak dapat apa yang korang nak semestinya perasaan sedih akan menyelubungi diri korang kan. Bila dah sedih perasaan tu macam tak tenteram, seperti ada yang tidak lengkap hari korang tu.

kfc kari

Sama juga dengan penggemar kari, mereka ni macam dah ada deria keenam bila cakap pasal kari. Kadang-kadang tu korang tak boleh nak tipu dia la pasal kebaikan kari atau sebaliknya.

2-Makanan korang tidak lengkap tanpanya

kari kari2

Kalau dah sampai waktu makan, biasanya penggemar kari mesti akan tengok juadah yang memang semua orang tau mesti nak makan kari kan?. So bila pergi tempat makan tak ada kari mula la buat muka. #mukajeruktimun

kari kari

Tapi bila dah dah dapat kari terus aktif macam baru lepas joging. Kalau dapat yang obses dengan kari ni korang mesti tak kan percaya bila semua jenis makanan yang diorder mengandungi bahan kari.#makansampaiberpeluh

3-Rasa tak puas makan bila tak ada kari

x puas kari

Biasa berlaku juga ni, dan kami pun yakin korang sendiri pernah ada rasa kekurangan dalam sesebuah masakan betul tak? Tapi bukan nak jadi juri makanan atau pengkritik, cuma bila kita makan semestinya kita mencari makanan yang mampu mengenyangkan dan yang paling penting boleh puaskan selera kita.

Lain pula bagi penggemar kari ni, mereka lebih mencari rasa rempah yang pedas dan dalam pada masa yang sama lemak dalam juadah yang dimakan. Jadi bukan mudah juga nak mencari rasa kari yang sempurna.

4-Kari buatkan penggemarnya rasa sensasi dan hot!

Hot sensational

Sebenarnya kari memberikan rasa yang sangat sensasi dan yang paling penting buat kita rasa hot tau. Apa yang hotnya? Bila sekali gigit terus melekat rasa kari di bibir. Meriah betul korang!

kari giphy

Kunyah dengan penuh kenikmatan untuk mengalami rasa kari yang maksimum. Yang ni memang kami tak tahu macam mana nak luahkan dalam bentuk ayat sebab makan je terus rasa sensasi dia.

5-Bau rempah yang membangkitkan selera

Screen Shot 2016-05-18 at 3.50.05 PM

Siapa yang sangka dengan bau rempah kari saja mampu bangkitkan rasa lapar. Belum dapat makan pun baunya dah mampu untuk digambarkan. Hebat ke tak hebat penangan Kari-Kari Rangup ni. Eh apa Kari-Kari Rangup ni? Nanti kami bongkarkan untuk korang.

Apa yang buat Kari-Kari Rangup ni begitu harum dan enak? Rupanya keenakkan ayam yang bersalut dengan campuran kari serta rempah yang beraroma seperti cili, ketumbar, lengkuas, paprika , serai , lada hitam dan buah pala. Oo..Patutla sedap je bau dia.

smell kari

Dulu kalau korang ingat waktu mak masak kari, dia punya bau boleh sampai rumah jiran-jiran tau. Seingat kami waktu tu juga la kami yang duduk di ruang tamu berlari ke dapur semata-mata nak tengok kari tu masak atas api. Epik wei tengok kari menggelegak.

6-Rasa kari yang perlu dikongsi bersama semua.

ezgif.com-optimize (9)

Sebenarnya penggemar kari ni nak beritahu semua, yang rasa kari ni sedap sampai boleh buat waktu makan mereka bahagia. Kalau boleh nak kongsikan bersama keluarga, kawan-kawan, jiran tetangga dan mereka yang memerlukan. Jangan risau sebab set Kari-Kari Rangup ni memang sesuai untuk dikongsikan.

Bukan apa, keenakan kari ni buat penggemarnya bersyukur dengan nikmat yang diberikan nak pula nikmat kepuasan menikmati makanan. Perkara yang lazat ni kalau dikongsi pastinya bertambah-tambah kelazatannya, nak pula di bulan puasa ni, berganda-ganda la pahala kita insyaaAllah.

7-Berbuka dengan kelazatan Kari-Kari Rangup KFC…urm! Lazatnya

Berita sensasi buat semua penggemar kari di Malaysia! Ini kami nak kongsikan sesuatu yang sangat menarik . KFC ada satu keajaiban untuk kita rasa iaitu Kari-Kari Rangup.

Keenakkan ayam goreng yang rangup bersalut kejutan kari dan rempah unik untuk memberikan rasa yang sensasi untuk korang. Rasa pedas yang manja sesuai untuk dijadikan juadah berbuka di saat perut kosong.

Screen Shot 2016-05-18 at 6.20.35 PM

Bulan ramadhan ni jangan lepaskan peluang untuk makan sendiri Kari-Kari Rangup ni di cawangan KFC berhampiran dengan korang. Jangan risau sebab rasa kari yang unik serta kerangupan yang sangat berkaca boleh buat korang menangis gembira.

So nak tau dengan lebih mendalam pasal Kari-Kari Rangup ni korang boleh pandu laju atau ushar dekat laman sesawang diorang ni. Jangan lupa follow sekali facebook dan  instagram diorang, untuk sebarang update pasal keajaiban yang baru.

Sumber: KFC Malaysia

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×