berita

Anak Terbuang Kotak Emas, Jenuh Selongkar Lori Sampah – ‘Kalau Hilang Ni Menangis Tak Berlagu!’

September 7th, 2021 | by Najmi Suhaimi
Kini Trending

Foto: Tangkap layar video

Kalau dah rezeki tak ke mana! Seorang wanita berdepan detik cemas apabila kotak emas miliknya hilang sebelum ditemui semula di dalam timbunan sampah yang telah dikutip oleh pekerja syarikat pembersihan.

Video kejadian

Menerusi video yang dikongsi oleh seorang pengguna Facebook, dikenali Anuar Rani memaparkan proses pencarian barang kemas tersebut. Sampah yang telah dikutip terpaksa dikeluarkan semula bagi memudahkan proses pencarian. Atas bantuan pekerja, barang emas yang dicari ditemui dengan selamat.

Tersilap buang. Nasib baik tak pi buang lagi kat tempat pelupusan sampah. Dan pi hambat (kejar) kat depo lori. Kalau dah tertulis rezeki kita, ianya tak ke mana.

Wanita itu bertindak membasuh kotak tersebut menggunakan air dan sabun. Pada masa yang sama, dia sempat menunjukkan ‘koleksi’ emas yang disimpannya selama ini. Perakam video tersebut sempat membuat anggaran harga emas tersebut yang dikatakan sekitar  RM70 ribu.

Menjengah ke ruangan komen, seorang wanita mendakwa kejadian tersebut berlaku di Sik, Kedah dah punca kejadian adalah disebabkan tindakan anaknya yang bertindak membuang kotak tersebut di dalam tong sampah. Sebagai menghargai pekerja-pekerja tersebut, wanita ini bercadang untuk memberikan sedikit sagu hati buat mereka.

Respon netizen

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut memuji tindakan pekerja pembersihan tersebut kerana sudi membantu wanita itu mencari kotak emasnya yang hilang.

Sumber: Anuar Rani via Ipoh Ipoh Ajerr

SKIP THIS AD ×