berita

‘Dia Nak Belikan Kucing, Tapi Tak Kesampaian’ – Kehadiran Kucing ‘Misteri’ Temani Anak Arwah Abam Undang Sebak

February 14th, 2020 | by Amirul Asraf
Kini Trending

Meskipun empat hari sudah berlalu, pemergian Abam masih ditangisi oleh ahli keluarga, sahabat malah seluruh rakyat Malaysia. Pelbagai kisah kebaikan Abam dirungkai selepas pemergiannya dan ternyata insan bernama Syed Umar Mokhtar ini seorang yang hebat.

Terbaru, seorang kenalan Abam yang dikenali sebagai Syuk memuat naik satu gambar di Instagram di mana ada seekor kucing sedang tidur di sebelah anak Abam. Menurut Syuk, kucing itu seolah-olah peneman buat Hamzah.

Arwah nak beli seekor kucing

Menerusi posting Syuk, dia memberitahu hasrat Abam sebelum ini adalah untuk membeli seekor kucing bagi menemani isterinya di rumah. Namun, hasrat tersebut tidak kesampaian kerana dia telah dijemput ilahi. Walau bagaimanapun, selepas pemergian Abam, mereka semua seakan tidak percaya apabila seekor kucing yang tidak tahu dari mana telah memasuki rumah keluarga Abam dan terus tidur disisi Hamzah. Tambah Syuk, sehingga hari ini kucing tersebut masih berada di rumah itu.

Sejak hari pertama

Salah seorang netizen turut berkongsi di mana dia melihat kucing yang sama pada hari pertama arwah Abam meninggal dunia. Pelbagai komen turut ditinggalkan oleh netizen melalui posting tersebut. Mereka menyifatkan kucing yang datang itu merupakan peneman seketika buat anak kecil itu selepas kehilangan seorang ayah.

Contohi ayahmu

Sumber: Mohd Syukri