berita

Dicerai Suami Selepas Potong Tiub Peranakan, Doktor Ini Kongsi 5 Kisah Kehamilan Yang Menyentuh Hati

March 28th, 2016 | by Mastura
Kini Trending

Anak

Selalu dengar ceramah dekat masjid, ramai ustaz cakap kalau dilahirkan sebagai wanita ni untung sebab mereka senang je nak masuk syurga kalau amalan dijaga dengan betul. Tapi lelaki pun sama juga kalau jalankan tanggungjawab dengan betul insya’allah balasan syurga.

Meskipun ilmu tu kita dah tau ramai juga yang kecundang, korang pun tengok la sekarang ni banyak kes-kes sosial yang kita nampak antanya kes buang bayi, kes rogol, kes buli dan banyak lagi.

Niat jaga cucu, sekali bersalin sama dengan anakScreen Shot 2016-03-28 at 11.37.50 AM

Harap dia tak gugurkan anak tuScreen Shot 2016-03-28 at 11.40.31 AM

Momen paling best bila…
Screen Shot 2016-03-28 at 11.40.47 AM

12 tahun penantian namun tetap negatifScreen Shot 2016-03-28 at 11.40.58 AM

Fikir dulu sebelum buat keputusanScreen Shot 2016-03-28 at 11.41.10 AM

Cerita mengandung ni ada bermacam warna. Ada yang seindah pelangi, ada yang kelam suram & ada yang suam suam.Tak semua orang gembira dengan kandungan. Tak semua orang bahagia bila ada anak. Tak semua orang mahu zuriat.

Tapi allah takkan beri atau takberi dengan sengaja. Pasti bersebab. Pasti ada hikmah di sebalik setiap sesuatu.Jika allah sudah kurniakan kamu anak, maka jagalah amanah yang satu itu sebaiknya. Dialah penyambung zuriat, dialah cermin ibu bapa dia.

Jika allah masih tidak mengurniakan zuriat lagi untuk kamu, maka bersabarlah. Berusahalah sehabis baik dan berdoa. Pasti ada sebab musabab kenapa masih belum ada anak. Mungkin allah masih rindu nak dengar rintih rayu kita.

“Setiap bayi itu dilahirkan atas dasar fitrah. Maka kedua orang tuanyalah yg membuatnya menjadi Yahudi Nashrani atau Majuzi.”

Redha & bersyukurlah dengan apa yang ada pada kita sekarang.Kerana kasut hidup kita takkan sama dengan kasut hidup orang lain.

Mungkin ada antara korang yang sedang mengalami situasi seperti yang diceritakan oleh Datin Erna Nadia ni. Mesti seronok bila dapat tau korang dah nak dapat anak. Suami pun tak sabar nak azan disebelah telinga bayi korang nanti.

So ambil ikhtibar dan selalulah kita hargai perkara yang kita tak jangkakan. Allah lebih tahu apa yang baik untuk hambaNya.

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×