berita

Merempat Kerana Tak Bekerja, Pemuda Ini Kongsi Kisah Sedih Pakcik Tua Dibuang Anak Sendiri

August 9th, 2016 | by Ai
Kini Trending

acik1.1

Bukan semua orang dikurniakan kesenangan. Kadangkala, Allah datangkan kita orang yang dalam kesusahan sebab Allah nak uji sejauh mana kukuhnya iman dan hati kita sebagai hambaNya. Sebagai manusia, kita kenalah selalu membantu mereka yang dalam kesusahan macam budak minta sedekah, pakcik tua, walaupun orang cakap kadang-kadang kita kena tipu dengan diorang.

Kami share dengan korang pengalaman brader ni. Dia didatangi seorang pakcik tua. Mungkin normal bagi sesetengah orang, tapi kalau diteliti betul-betul bukan mudah kita nak harungi ujian macam ni, tambah pulak kalau kita masa tu tak berduit sangat. Jom baca!

Saya yang jadi sedih

Screen Shot 2016-08-09 at 12.11.42 PM

Anak suruh kerja, baru boleh duduk rumah

Screen Shot 2016-08-09 at 12.11.56 PM

Kita tak tahu amalan mana yang bawak ke syurga

Screen Shot 2016-08-09 at 12.12.06 PM

Semoga pakcik tu tabah hadapi ujian hidup. Kami juga mohon kalau sesiapa nampak pakcik ni kat restoran Pelita tu supaya bantu dia. Respek kepada brader Syed Ahmad Fathi sebab sudi bantu pakcik tu. Betul kata pepatah, mak ayah boleh jaga anak sampai 10 orang, tapi anak-anak nak jaga mak atau ayah sorang belum tentu mampu. Haihh, siapa potong bawang ni…

Sumber: FB Syed Ahmad Fathi

SKIP THIS AD ×