berita

Sudah 10 Hari Travel Solo Di Beberapa Negara, Nabila Huda Kongsi Pengalaman

October 21st, 2018 | by Amat
Travelogue

Jika anda mengikuti perkembangan pelakon Nabila Huda di laman Instagram, pasti anda sudah tahu anak kepada penyanyi Amy Search ini telah memulakan kembara solonya pada 10 Oktober lalu. Jelajahnya ini hanya menaiki keretapi bermula di Stesen Keretapi Kuala Lumpur dan kini dia berada di Vietnam.

Di sini admin kongsikan video kembara solo Nabila Huda dan beberapa tips penting buat wanita yang nak keluar mengembara seorang diri ke negara lain.

Bermulanya di sini

KL ke Padang Besar

Sawadee ka

Hampir tertinggal keretapi

15 jam dalam keretapi

Dah sampai Bangkok

Makanan semua sedap

Pasar terapung

Ke utara Thailand pula

Perjalanan ke Danang

Ke Chapa pula

Susahnya nak berkomunikasi

Saya belajar jadi wanita yang lebih kuat

Menurut laporan myMetro, Nabila Huda turut berkongsi beberapa tips buat wanita yang impikan pengembaraan solo. Jika anda seorang yang berani dan inginkan kembara solo seperti Nabila Huda ini, ikutilah tips dan kata nasihat darinya.

Kepada semua wanita, jangan takut untuk mengembara secara solo. Tidak ada apa yang perlu dirisaukan. Tapi jangan terlalu takut juga. Sebaiknya dalam pengembaraan itu, mereka harus selalu tenang. Duduk di tempat yang ramai orang awam. Berbaik dan berkawanlah dengan teman-teman dari negara berbeza, tapi jangan terlalu ramah dengan lelaki.

Lagi satu, pastikan penyembur lada sentiasa ada dengan anda sebagai langkah berjaga-jaga apabila mengembara seorang diri. Percayalah, kita akan rasa kepuasan dan kegembiraannya berbeza. Menerusi pengembaraan secara solo, saya belajar untuk jadi wanita lebih kuat dan matang.

Sumber: myMetro, Nabila Huda

SKIP THIS AD ×