berita

‘Tak Menyangka Saya Harus Kehilangan Cinta Sejati Secepat Ini’ – BCL

March 2nd, 2020 | by Shafika
Kini Trending

Bunga Citra Lestari atau BCL dilihat mula bangkit dari kesedihan selepas pemergian suaminya, Ashraf Sinclair. Penyanyi bersuara merdu ini mula kembali menyanyi di khayalak ramai sejak Jumaat lalu di Friday Fusion di SQ Quarter Dome, Cilandak, Jakarta Selatan.

Walaupun begitu, nyanyiannya kali ini menyentuh hati semua orang apabila dia terpaksa menahan sebak atas pentas. Terbaru kemunculan di Konsert Valentine Romantic yang diadakan Sabtu lalu sekali lagi menyentuh hati ramai orang.

Saya kehilangan cinta sejati

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bunga Citra Lestari ? (@bcl_lover) on

Dalam waktu secepat ini, saya harus kehilangan cinta sejati saya. Tapi saya harap setiap kali saya menyanyikan lagu ini atau yang mendengarkan lagu ini. Saya harap kita hargai namanya ‘waktu’ dengan tersayang, dengan keluarga untuk dinikmati untuk saling mencintai.

Menurut BCL, walaupun lagu ini sudah berulang kali dinyanyikan, dia berharap agar semua orang dapat harga waktu dengan orang yang kita cintai kerana kita tidak tahu apa yang akan terjadi pada hari esok.

Kita makin menghargai waktu dengan orang tersayang

Sebelum menyanyi, BCL sempat memberitahu bahawa lagu ini mempunyai ingatan yang mendalam dan hanya dapat merasakan makna setelah ditinggalkan oleh suaminya Ashraf Sinclair. Banyak ahli penonton menjerit nama lagu itu. Bunga tersenyum, kemudian berkata bahawa dia tidak mengharapkan merasakan kesedihan lagu pada masa ini.

Konsert kali ini, BCL berkongsi pentas bersama Ronan Keating dan Christian Bautista menjadikan BCL harus lebih perlu fokus dan kuat. Walaupun masih berasa sedih, BCL kelihatan profesional sambil menghiburkan penonton. Dengan memakai kod pakaian hitam, mata BCL kelihatan berkaca beberapa kali.

Dia penyanyi wanita yang kuat – Christian Bautista

Saya terfikir lagu apa yang saya nyanyikan selepas lagu ‘The Way You Look At Me’ dan ‘Hands to Heaven. Sampai akhirnya saya menemukan penyanyi ini. Dia wanita yang kuat, cantik, berani.

Penyanyi Filipina, Christian Bautista merasmikan konsert dengan lagu bertajuk Romantic Valentine Concert dengan Ronan Keating dan Christian Bautista. Lagu “Since I Found You” menjadi lagu pertama yang dinyanyi olehnya malam itu. Kemudian, diikuti dengan lagu “Hands to Heaven” dan lagu hitnya “The Way You Look At Me”.

Sumber : Youtube, bcl lover

The following two tabs change content below.

Shafika

Content Champion at Rev Asia Berhad
I'm not fat, I'm just easy to see

SKIP THIS AD ×