berita

‘Tak Sampai 2 Tahun Kita Kongsi Hidup’ – Suami Meninggal Dunia Kemalangan, Anak 8 Bulan Sakit ‘Tahan’ Rindu

July 17th, 2019 | by Arini Saleh
Kini Trending

Tidak dapat dibayangkan perasaan kehilangan orang tersayang sekelip mata akibat kemalangan jalan raya. Tambah perit lagi apabila mengenangkan anak kecil yang belum puas merasai kasih sayang seorang bapa.

Seperti luahan sayu wanita ini, suaminya meninggal dunia selepas 9 jam bertarung nyawa. Anak yang baru berusia 8 bulan menanggung rindu dengan hanya mencium dan memeluk baju arwah. Sebak.

Aku tak kuat

Satu je aku pegang “orang yang baik” Tuhan ambik dulu.
Walaupun berat untuk terima, itu lah hakikat sebenar.

Belum puas merasa kasih sayang suami, dia dah pergi. Aryan belum puas merasa kasih sayang papa, papa dah pergi. 8 bulan usia dia dah membesar dengan status anak yatim. Aku tak kuat, rebah tersungkur rasa hilang separuh dari nyawa ni, namun terpaksa gagahi untuk aryan. Besar tanggungjwab aku sekarang, aku lah mama aku lah papa. Amanah yang arwah tinggalkan untuk aku. Inshallah selagi ada kudrat, aku akan didik aryan jadi orang yang baik macam papa dia.

Sayang, awak suruh saya tunggu kat rumah sebab dah janji nak bawak adik g klinik kan. Sy dgn adik tunggu awak, tapi orang lain yang datang yang. Datang bawak berita pasal awak, awak tahu apa perasaan saya yang, rasa nafas saya yang terhenti sekejap. Kat rumah anak demam, kat luar suami kemalangan. Susah yang untuk saya plih yang mana patut sy utamakan. Tapi Allah hantar orang yang baik untuk jaga Aryan.

Saya pegi yang cari awak sebab takde sorang pom boleh bagitau saya macam mana keadaan awak. Sampai sana lagi sekali hati saya hancur yang tengok keadaan kereta awak, sy dah fikir awk mmang dah takde. Tapi bomba tu tipu sy, dia ckp awk okey. Cuma cedera kat kaki je. Tarik nafas lega saya yang.

9 jam awak bertarung nyawa

Saya pegi cari awak kat hospital, tapi dorang tak bagi saya masuk yang. KEJAM kan yang, bukan saya tak nak ada di sisi awak yang saat awak bertarung nyawa, tapi dorang tak bagi yang. Sy mintak sy mintak dan mintak nak tgk awak, baru dorang bagi. Allah yang sekali lagi hancur hati saya tgk awk, wayar berselirat. Nafas pakai mesin, tak sanggup saya tgk yang. Saya suruh awak ckp yang awak akan selalu ada untuk sy dgn adik, tapi awak x mampu nak cakap kan yang. Tapi saya tahu awk dgr masa sy bisikkan kat telinga awk supaya awk kuat untuk saya dgn adik. Saya tahu awk kuat yang.

9 jam awak bertarung nyawa, 4 kali jantung awk berhenti. Tu tandanya awak memang kuat untuk saya dengan adik. Saya tahu yang awk dah berjuang tapi awak skit sangat. Tgk keadaan awk sy tak sampai hati yang. Satu je doa saya masa tu, semoga Allah ambik awak dengan baik dan tenang. Allah mendengar yang doa sy, dia ambik awk. Terlalu berat untuk sy, tapi itu lah kebaikan untuk awk.

Awk lah super hero sy yang. Kita nak kawen susah kan yang, mcm2 dugaan yang kita lalui. Tak sampai dua tahun kita berkongsi hidup sebagai suami isteri, awak dah tinggalkan sy. Belum puas yang tapi tetap sy bersyukur sebab Allah bg pinjamkan lelaki yang baik baik baik baik baik dan tersangat lah baik. Lepas ni sy tak kan jumpa lagi lelaki yang baik macam awk. Serba serbi boleh. Tak pernah cakap tak boleh kalau saya nak, mesti dan pasti awk penuhi.

Dia peluk cium baju awak

Mohamad Aryan Mikail Bin Mohamad Nurhanifh ni lambang cinta kita yang. Amanah yang awak tinggalkan untuk saya. Adk demam yang, dia rindu awak. Saya bg adk peluk baju awk, dia cium yang baju awk. Dia rindu papa. Adik kan selalu tido peluk dgn yang kan. Trima kasih yang sebab selama ni awak yang jagakan adik waktu malam untuk sy. Buatkan susu adk pkul 2 3 pagi, tukar pampers adk. Kalau sy bngun sekali mesti awk sruh sy tido kan yunk. Mesti awk cakap “awk tido la, esok kan awak nak keje”. Baiknya awk yang, padahal awk keje jgak kan yang. Awk tahu kan yang sy selalu sakit2 badan, awak yang selalu sapu minyak angin kat sy kan. Lepas ni sy dah tak dapat offer “ayang awak nak sapu mnyak angin ke” .

Allahuakbar berat yang berat. Tapi saya kene kuat kene redha. Macam mmpi yang. Saya harap hari ni sy bngun ni cuma mimpi. Tp sy bngun hari ni, rupanya realiti yang pahit. Takpe la yang, awk dh penat kan. Awk rehat kat sana. Tapi awk janji jangan lupakan sy dgn adik. Tunggu sy kt sana, nanti sampai masa sy dgn adik menyusul awak. Pasti yang pasti kami akan pegi jumpa awak. Kita jumpa kat syurga nanti ye yang.

Papa,
We love u pa

Sumber : Faziera Hassan