berita

Terima Kasih Allah Sebab Temukan Kami’- Ditanya Soal Agama, Pemuda Ini Malu Bila Sedar…

March 16th, 2016 | by Mastura
Kini Trending

Pak cik

Muhasabah diri kejap, banyak dah ke amalan kita nak bawa ke akhirat ni? Korang dah sedia ke nak memasuki alam kubur? Banyak persoalan yang timbul tapi persoalannya adakah kita cuba untuk menjadi yang lebih baik dari yang sebelumnya? Tepuk dada tanya iman.

Satu perkongsian yang menarik buat kita semua yang masih hidup ni. Mungkin tidak berlaku pada diri kita tapi boleh dijadikan iktibar dan kalau boleh kita ‘TUKAR’. Malu wei, serious malu…

Bila kita ditanya soal kiblat di tempat yang baru

Screen Shot 2016-03-16 at 11.41.26 AM

Zaman teknologi sekarang check pakai Apps je

Screen Shot 2016-03-16 at 11.41.40 AM

Tak apa, saya mampu berdiri…Ya Allah kuatkan pak cik ni

Screen Shot 2016-03-16 at 11.42.17 AM

Korang dah witir?

Screen Shot 2016-03-16 at 11.41.59 AM

Sakit-sakit pun rajin, kalau kita?

Screen Shot 2016-03-16 at 11.42.40 AM

Simpan janggut bukan tanda aku Jemaah Tabligh

Screen Shot 2016-03-16 at 11.42.56 AM

Pesakit jantung yang kritikal

Screen Shot 2016-03-16 at 11.43.13 AM

Bila ditanya soal ibadat yang jarang dibuat

Screen Shot 2016-03-16 at 11.43.42 AM

Niat yang baik juga dikira pahalanya

Screen Shot 2016-03-16 at 11.44.08 AM

Tenang wajah pakcik ni

Screen Shot 2016-03-16 at 11.44.55 AM

Walau sakit tapi kuatkan diri pergi ke surau

Screen Shot 2016-03-16 at 11.45.12 AM

Azan 4 nada, adab iman pun bacaan melalut

Screen Shot 2016-03-16 at 11.45.28 AM

Dia berdoa, kejap menangis

Screen Shot 2016-03-16 at 11.45.59 AM

Tiba-tiba berair mata ni, korang pun sama kena muhasabah diri. Kalau korang jumpa pakcik ni jangan lupa tegur-tegur, dengan sesiapa pun kalau boleh kita sapa sebab kita kan sedara seislam.

Semoga pakcik ni cepat sembuh dan diberikan kekuatan untuk terus beribadat, dan korang pun sama kami doakan yang terbaik untuk semua.

Sumber: Facebook Nik Aziz Afiq

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×