berita

[VIDEO] Yoe Parey Menangis Jumpa Ebit Lew

January 16th, 2020 | by Azizi Rahman
Lensa Insta

Ustaz Ebit Lew merupakan penceramah bebas yang sering kali membuat pendengar tersentuh hati ketika mendengar dia menyampaikan ceramah. Caranya yang sering turut serta melepak dengan anak-anak muda untuk memberi kesedaran turut mendapat pujian dan sokongan ramai.

Terbaru menerusi Instagram miliknya, dia berkongsi kisah di mana bertemu dengan youtuber terkenal Syahmi Sazli bersama-sama dengan Yoe dan Asif di Kota Bahru, Kelantan. Menurutnya, Yoe sungguh terharu apabila dapat bertemu dengan dirinya kerana Yoe sering kali mendengar ceramahnya melalui telefon pintar.

Yoe menangis dengar ceramah

View this post on Instagram

Sebak semalam walau dah dekat 12malam lewat selepas ceramah di Matrikulasi Kelantan yang sangat baik. Kagum akhlak orang Kelantan. Rajin ramai usahawan berjaya. Rajin. Subhanallah. Selepas itu terus berjumpa dan berkongsi bersama anak muda yang sangat baik @syahmisazli @anissafaizul , asif,yoe dll. Baik sangat adik-adik ni. Rendah diri baik dan banyak minta nasihat. Saya sebenarnya semakin yakin syukur rahsia berjaya dan mulia. Rezeki melimpah ruah. Mereka kini menjadi semangat inspirasi pada semua anak muda diluar sana. Subhanallah. Apa yang kita rasa kekurangan sebenarnya itulah kekuatan kita bila kita syukur. Walau kita miliki kesempurnaan tapi tidak syukur dihati kita akan banyak mengeluh dan putus asa . Mereka kata selalu dengar ceramah saya. Yoe siap menangis-nangis dengar guna head phone. Semalam pun masa cerita mak. Dia berlari ke kereta ambil telefon. Nak telefon mak. Subhanalllah. Baiknya anak ini. Selepas itu yoe ceramah pula pada asif. Subhanallah. Seronok lama juga berkongsi semalam . Bila @anissafaizul start menangis tanya soalan mengenai penting jaga solat dan sayang keluarga. Semua dah menangis. Allahuakbar. Baik dan sebak dengar soalan anak muda ini. Semoga Allah beri semua anak muda jutawan ini kebaikan, rezeki dan rahmat melimpah ruah. Allah sayang. Semoga menjadi asbab hidayah . Sempat hadiahkan buku isteriku bidadari dan 11 amalan memiliki kekayaan dan jemput mereka hadir keluargasunnah. Semoga menjadi asbab kebaikan dan hidayah-ebitlew #fullVideo #youtubeEbitLew #keluargasunnahPerbaikiDiriKL #maepsSerdangSelangor #transformjiwa.com

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Menurut Ustaz, Yoe yang begitu teruja berjumpa dengannya lari ke kereta mengambil telefon untuk menelefon emaknya. Keterujaan Yoe bertemunya sungguh menyentuh hati. Ustaz juga dilihat sempat bergurau senda dengan mereka di samping memberi ceramah yang menyentuh hati. Semua hadirin yang berada di situ tekun mendengar setiap bibit kata ustaz yang ternyata membawa kepada keinsafan diri.

Banyak nasihat berkenaan video

Sebak setiap kali tengok video

Rata-rata netizen tersentuh apabila mendengar ceramah dari Ustaz Ebit Lew. Setiap penyampaian memberi keinsafan dan kesedaran pada setiap umat. Netizen turut menyokong Syahmi kerana menjaga anak-anak istimewa seperti Asif dan Yoe.

 

Sumber: Ustaz Ebit Lew

The following two tabs change content below.