berita

Misteri Rumah Agam Mewah Ditinggalkan Pemilik Cetus Misteri, Penuh Barangan Mewah & Tidak ‘Disentuh’

September 10th, 2021 | by Najmi Suhaimi
Kini Trending

Foto: Daily Star

Peninggalan sebuah rumah agam di London, mencetuskan tanda tanya apa yang telah berlaku kepada pemilik asalnya semasa ia ditinggalkan. Menerusi beberapa foto yang dikongsi, dapat dilihat sebuah kereta ditinggalkan berkarat di laman serta perabot mahal seolah-olah tidak ‘terusik’.

Artikel Berkaitan: Misteri ‘Patung’ Main Buaian Gemparkan Penduduk Kampung, Semua Tak Berani Kacau Bimbang Diganggu

Artikel Berkaitan: [VIDEO] Baru Je Nak Tegur Tapi Teringat Jiran Baru Meninggal Dunia 7 Hari Lepas…

Artikel Berkaitan: [VIDEO] Rumah Kena ‘Ketuk’ Pukul 4 Pagi, Tengok Luar Tak Ada Orang, Tapi Bila Check Gambar..

Apa yang dah jadi?

Foto: Daily Star

Lapor Daily Star, seorang lelaki penjelajah bandar telah berkongsi foto rumah berkenaan di mana barang-barang peribadi pemilik rumah dibiarkan tanpa disentuh. Apa yang menimbulkan persoalan adalah susunan barangan dalam rumah tersebut yang memberi gambaran seolah-olah pemilik rumah itu tergesa-gesa untuk meninggalkan rumahnya.

Tidak berakhir di situ, pakaian berjenama antarabangsa seperti Gucci, Louis Vuitton dan Yves St Laurent (YSL) selain jam tangan yang tidak terusik dibiarkan di sebuah meja di tepi katil. Menerusi semakan di bilik air di tingkat atas yang mempunyai jakuzi dapat dilihat botol syampu dan perapi yang telah digunakan dan ditinggalkan. Bahkan, pokok yang ditinggalkan berhampiran tingkap masih hidup.

Dipercayai rumah warga Rusia

Foto: Daily Star

Mengulas lebih lanjut, permainan catur turut ditinggalkan dalam keadaan seperti sedang dimain dan perkara tersebut memberi ‘gambaran’ yang seterusnya. Lelaki tersebut juga mempercayai bekas penghuni rumah itu milik warga Rusia berdasarkan rekod pemilikan hartanah di sana.

Ia seakan penghuni rumah tersebut meninggalkan rumah tersebut di tengah malam dan lari tanpa membawa apa-apa. Ada pakaian yang baru didobi masih terbalut plastik, seolah-olah mereka tidak membawa pakaian.

Mungkin mereka pulang ke Rusia? Ia mungkin dalam keadaan tergesa-gesa, berus gigi pun masih ada.

Menerusi laporan rumah tersebut telah dibeli oleh seorang jutawan Greek, Athanasios Tachmintzis pada tahun 1999. Difahamkan, dia mendiami rumah tersebut bersama anak-anaknya selama 20 tahun. Namun, tidak dapat dipastikan siapa yang terakhir menduduki rumah itu sejak ia dibiarkan.

Sumber: Daily Star

SKIP THIS AD ×