berita

Latest Posts

Selesai Kes Aishah, Penyanyi Seberang, Firman Pula Ragui Subang Hadiah Vida

July 18th, 2019 | by faris
Isu & Kontroversi

Kes hadiah rantai berlian palsu penyanyi Aishah dan Datuk Seri Vida (DSV) akhirnya selesai apabila DSV akur menyerahkan barang kemas bernilai RM80,000 yang dipilih Aishah sebelum diserahkan melalui peguamnya di sebuah kedai emas di Bangsar.

Susulan isu itu, penyanyi Indonesia, Firman selaku pemenang tempat kelima program Gegar Vaganza musim keempat (GV4) pula mula meragui ketulenan hadiah miliknya.

Read More

‘Mereka Kata Tulen’ – Ketua Polis Negara Sahkan Video Intim Mirip Menteri Tulen

July 18th, 2019 | by Azizi Rahman
Isu & Kontroversi

Sebelum ini viral di media sosial berkenaan video lucah mirip seorang menteri Malaysia. Selepas itu, muncul seorang lelaki yang membuat pengakuan bahawa video tersebut merupakan dirinya bersama menteri yang dikaitkannya itu.

Terbaru, menerusi MalaysiaKini, Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador telah mengesahkan video intim tersebut adalah tulen.

Read More

‘Sehari Kaut 1000 Riyal Kalau Sebulan Dah Berapa?’ – Individu Dedah Sisi Gelap Scammer Di Mekah & Madinah

July 18th, 2019 | by Amat Larbsib
Kini Trending

Kes penipuan atau scammer seringkali berlaku tidak kira di mana dan apa jua situasi sekalipun. Sedangkan di Tanah Suci Mekah juga berpotensi terjadinya penipuan demi meraih keuntungan dengan taktik menipu. Tambahan, kini jemaah beransur ke Mekah bagi menunaikan kewajipan kelima dalam rukun Islam.

Pengguna Facebook ini kongsi pengalaman peribadi sepanjang berada di Tanah Suci dan pernah didekati scammer di sana. Pelbagai helah digunakan mereka di sana demi memperolehi wang sehingga 1000 Riyal. Ini antara taktik dan helah yang sering digunakan scammer di sana. Anda juga disarankan untuk menasihati keluarga dan kenalan anda yang berada di sana.

Read More

Ini Antara Cerita Rakyat Malaysia Bila Sebut Pasal Mi MAGGI. Apa Memori Korang Pulak?

July 18th, 2019 | by Bieha
Kini Trending

Image result for maggi sup panas

Sebut je pasal Mi MAGGI, apa yang akan terlintas kat kepala korang? Kalau admin, tengok Mi MAGGI je, mesti teringat mak. Yelah, dulu masa bulan puasa pernah kantoi tak puasa dan ajak kawan datang rumah ramai-ramai makan Mi MAGGI! Sampai bulan puasa tahun depan kena bebel!

Haa..kali ni, kami nak kongsikan cerita-cerita menarik dan memori manis dari rakyat Malaysia tentang Mi MAGGI. Apa kisah korang pulak? Jangan lupa kongsikan ok!

Read More

‘Rasa Tidak Adil Jika Tercalon’ – Sibuk Dengan Bisnes, Neelofa Tarik Diri Dari ABPBH32

July 18th, 2019 | by Arini Saleh
Kini Trending

Pengacara dan pelakon, Neelofa mengumumkan menarik diri dari menyertai Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) tahun ini dan tahun hadapan. Keputusan tersebut diumumkan Neelofa menerusi laman Twitternya sebentar tadi.

Jelas Neelofa lagi, buat masa ini dia ingin menumpukan perhatian kepada perniagaan Neelofar Hijab yang semakin berkembang.

Read More

[VIDEO] Hari First Dah Buat Hal – Team OHBULAN! Dapat Budak Intern Dari Neraka!

July 18th, 2019 | by Danial
Kini Trending

Budak- budak praktikal zaman sekarang ni macam-macam perangai kan! Dahlah malas, semua nak kena  disuruh. Tapi admin tak cakap semualah. Siapa makan cili dia yang terasa pedas. Admin ada dengar macam-macam versi cerita budak praktikal kat tempat lain. Dari yang terlalu rajin sampailah ke yang paling hampeh.

Korang pun mesti pernah praktikal zaman muda-mudi dulu kan? Ataupun pernah berhadapan dengan budak-budak intern yang pelik-pelik macam ni? Jom tengok dulu video ni, ada tak yang korang boleh relate dengan perangai budak-budak ni?

Read More

Subscribe Youtube OHBULAN! Banyak Video Best!

Top Posts This Week