berita

Rita Rudaini Tak Kisah Tak Boleh Rentas Negeri, Balas Kecaman Netizen – ‘Kesian Dah Vaksin Jadi Gila, Busuk Hati’

October 12th, 2021 | by Shira
Isu & Kontroversi

Tak dinafikan, ramai dalam kalangan rakyat Malaysia tidak sabar untuk pulang ke kampung halaman selepas kerajaan mengumumkan kebenaran merentas negeri. Namun apa yang lebih memeranjatkan, nama Rita Rudaini tiba-tiba terkena tempias!

Artikel Berkaitan: Nama Rita Rudaini Sekali Lagi Digugurkan, Dedah Ada Terima ‘Offer’ Vaksin Palsu – ‘Maaf La Saya Mencari Rezeki Dengan Ikhlas’

Artikel Berkaitan: Rita Rudaini Bengang Penerbit Teater ‘Tegur’ Tak Vaksin – ‘Aku Tak Usik Hidup Kau Kan? Psycho!’

Netizen perli Rita Rudaini

Di Twitter, kebanyakan netizen meluahkan rasa gembira kerana akhirnya mereka diberi ‘kebebasan’ untuk merentas negeri dan sekaligus dapat pulang ke kampung bertemu ibu bapa tercinta. Meskipun begitu, kebenaran tersebut diberikan khususnya buat rakyat Malaysia yang sudah lengkap menerima vaksin dan mereka yang tidak mengambil vaksin atau tidak lengkap dua dos vaksin tidak dibenarkan merentas negeri.

Oleh hal demikian, ada segelintir netizen memerli golongan antivaksin kerana tidak boleh menggunakan ‘kelebihan’ yang diberikan kerajaan. Lebih mengejutkan apabila mereka turut memetik nama beberapa artis terkenal yang sebelum ini kerap berkongsi tentang vaksin Rita Rudaini, Zul Yahya dan Suhaimi Saad.

Respon Rita Rudaini

Terbaru, Rita Rudaini menerusi IG Story miliknya membuka mulut berhubung perlian netizen terhadap dirinya. Menurut pelakon cantik jelita ini, dia tidak kisah sekiranya tidak dibenarkan merentas negeri atau dine in di restoran malah dia masih tetap dengan pendiriannya.

Sorry lah, sistur tak kisah rentas ke dine in ke apa ke. Yang penting syukur Alhamdulillah Allah jaga 1 family sihat walafiat dan kecukupan rezeki. Mak? Hari-hari sistur call mak sistur. Sehari dekat 10 kali juga lah. Walaupun jauh tak dapat bersua, sistur percaya doa sistur untuk dia, sampai dekat Allah.

Tidak terhenti di situ, Rita Rudaini juga menyifatkan segelintir netizen yang memerli dan mentertawakan dirinya kerana tidak dapat merentas negeri adalah individu yang mempunyai hasad dengki.

‘Dapat rentas pun tak bahagia ke uolls?’

Sumber: Rita Rudaini, Twitter

SKIP THIS AD ×