berita

‘Habislah Nama Baik Kita’ – Tindakan Biadap 3 Rakyat Malaysia Ini Ketika Melancong Ke Jepun Buat Netizen Marah

August 19th, 2017 | by Arini Saleh | 7 comments
34.9K
reads
4K
shares
Kini Trending

Sebagai rakyat Malaysia, kita perlulah menjaga nama baik negara tak kira di mana pun kita berada. Terutamanya jika berada di luar negara, adab dan disiplin perlulah dititikberatkan agar tidak dipandang serong.

Tindakan 3 orang pelancong Malaysia di Jepun ini mengundang kemarahan netizen. Mereka telah bersikap biadab dan melakukan kerosakan di sebuah premis penginapan di sana.

Melancong dengan budaya samseng

Suspek kini dicari untuk tuntutan gantirugi

Dikecam netizen

sumber : Backpackers Buddies Malaysia (BBM) , Wan Iskandar

7 Comments

  1. Ayun says:

    Nk cri tp blur gmbr..tah hape2.toksah share klu gtu.

  2. jeffry says:

    Bukan pelancong malaysia la..pelancong thailand..student partime tu dari malaysia..?

    • rose says:

      mmg pelancong malaysia-dah buat video minta maaf pun..tapi sebab nila setitik habis susu sebalanga..femes msia kat jepun psl benda nih..haihhh

  3. johnny bravo says:

    Betul ke dari m’sia? Kalau ya, mmg memalukan betol. Mcm org jakun. Shud name & shame them, jgn blur kan gambar mereka. Mmg patut cari & tuntut ganti rugi.

  4. mak aku says:

    Gemuk kote siput nie bangsat hanat,ramai beranila.sorang maila kau bodoh2 kan bapak orang,

  5. kaki tabur says:

    baru nak gi jepun…