berita

Suka Makan Makanan Karbo Ringkas & Jajan, Baca Dulu Penjelasan Fakta Dari Doktor Ini

September 8th, 2016 | by alyas | 0 comments
8.3K
reads
857
shares
Infographic

junk1-1

Zaman sekarang ni kita sendiri tak boleh nak elak dari ‘racun’ yang ada dalam makanan kita, betul tak? Yelah, dengan pewarna makanan, gula tiruan, fast food lagi, semua tu menjadikan kita tak sihat. Lagi parah, kesan yang kita dapat dari makanan tak berkhasiat macam ni adalah selepas kita tua nanti. Pergh!

Sebab tu mak ayah kita dulu-dulu tak bagi kita makan makanan junkfood ni. Jajan la senang cite. Sebab ada banyak bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan. Sekarang ni pun dah ramai anak muda ada darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, obesiti dan macam-macam lagi, kan? Jom baca fakta sebenar dari doktor ni.

Amanah & tanggungjawab

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-07-pm

Tak rasa bersalah

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-16-pm

Penyebab penyakit kronik

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-26-pm

Umur 20 dah ada penyakit kronik

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-34-pm

Sumber: FB Dr Zubaidi Hj Ahmad

The following two tabs change content below.

alyas

Content Champion at Rev Asia Berhad
Bukan Remy Ishak, jauh sekali P. Ramlee. Sado macam Rahim Sepahtu, bukan sado macam Sazali Samad. Muka 'legend' hati kiut.

Comments are closed.