berita

Mamat Khalid Kongsi 7 ‘Deleted Scene’ Filem Rock Bro Yang Penonton Tak Pernah Tengok

February 21st, 2020 | by Ai
Filem Tempatan

Demam ‘rock’ kini kembali selepas sehari filem Rock 4 Rockers Never Dai ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia dan Brunei. Mesti ramai peminat yang tengok balik filem-filem Rock yang sebelum ini kan? Rock Bro yang ditayangkan pada 2016 antara filem Rock yang mendapat sambutan positif dari pononton.

Sebenarnya filem Rock Bro ini ada banyak ‘deleted scene’ atau dalam erti kata lain babak yang tidak dimasukkan di dalam filem atas sebab yang tertentu. Sempena filem Rock 4, Mamat Khalid berkongsi beberapa babak ‘rare’ tersebut di Youtube. Jom layan!

Flashback Jijo

Wah, kecil-kecil dah jamming tepi sekolah. Cuba teka siapa budak comel yang datang yang sangkut beg atas kepala tu. Comel je semua!

Cik Man

Cik Man asyik asyik nak ke Kajang. Bukan main Cik Man nak kembali jadi manager kumpulan Rimba Bara. Tiba-tiba ada orang ketuk pintu tu rupa-rupanya En Ramli Jiwa. Kalut Cik Man larikan diri.

Ekspo Pertanian

Siapa ingat lagi scene dekat Ekspo Gopeng ni? Kumpulan Rimba Bara tengah perform, kena turun pentas. Naik pula ahli silat atas pentas. Memang ngeri.

Jual Buah

Lepas dah perform di ekspo pertanian, payment dibayar dengan buah-buahan ni. Untuk dapatkan duit, mereka pun jual buah-buah tersebut. Tapi malangnya, pemilik kedai jual buah tak nak beli pula.

Studio 1

Wah, Jijo suruh Dio ganti dia main bass sebab nak keluar dengan Ella rupanya. Agak-agak kenapa diorang jadi macam ikan tu? Kelakar kan?

Missing Video Clip Fauna

Ini memang kelakar. Bila dengar betul-betul lirik lagu yang dinyanyikan oleh Zee & The G-Boys ni ingatkan pasal apa. Rupa-rupanya pasal kucing. Bukan pasal kucing je, zirafah, gajah lembu dan banyak lagi binatang pun ada. Memang mencuit hati!

Sebelum Kemalangan

Semua babak -babak ni adalah deleted scene, tapi memang ‘explain’ lah kan apa yang terjadi dalam filem Rock Bro ni.

Jadi, jangan lupa tonton filem Rock 4: Rockers Never Dai di 131 buah pawagam di seluruh Malaysia dan Brunei bermula 20 Februari 2020. Layari laman sosial Facebook, Twitter, Instagram serta Youtube Primeworks Studios untuk berita dan informasi terkini. Pengguna laman sosial boleh gunakan tanda pagar #rock4 #rockersneverdai #rimbabara2 bagi berkongsi ulasan tentang filem ini.

 

SKIP THIS AD ×