berita

Dah Bagi Sewa Murah Tapi Ini Balasannya….

February 14th, 2018 | by Amat
Kini Trending

Isu mengenai rumah sewa dan penyewa bukan kali pertama ditularkan. Kes ini sering ‘menghantui’ tuan rumah apabila terpaksa berdepan dengan keadaan rumah bagai ‘tongkang pecah’. Rumah jenis apartment terletak di Vista Angkasa ini kelihatan teruk apabila tuan rumah datang untuk meninjau.

Tuan rumah terkejut dengan keadaan rumah yang kotor dan kelihatan juga lantai mozek pecah. Malangnya, penyewa rumah berkenaan adalah dari golongan perempuan.

Terkejut tak terkata

Tuan rumah menyatakan rasa kecewa di laman Twitter setelah melihat keadaan rumah yang bagaikan dicerobohi penyamun. Dia turut menyatakan perasaan kesal apabila telah ditawarkan harga sewa murah tetapi tidak dihargai penyewa perempuan terbabit.

Bertabahlah…

Gadis ini tidak terkata setelah melihat keadaan rumah yang teruk itu. Dia redha dengan apa yang berlaku walaupun terpaksa membuat pembaikpulih beberapa bahagian rumah tersebut dan membelanjakan kos yang tinggi.

Turut mengejutkan apabila tangki jamban juga sudah tercabut. Tuan rumah ini tidak menyangka nasib demikian juga menimpa dirinya setelah sering terbaca kes seperti ini di media sosial.

Naikkan harga rumah

Gadis ini mengambil keputusan untuk menaikkan kadar sewaan rumah selepas membuat pembaikpulih keadaan rumah tersebut. Setelah banyak kerosakkan yang berlaku, gadis ini benar kelihatan kecewa dengan bekas penyewa perempuan di rumahnya.

Credit: Twitter AidaSue

The following two tabs change content below.

Amat

@ammatlarbsib bukan nama sebenar

Most Read Today