berita

Latest Posts

Video: Majlis Pernikahan Betty Banafe & Bruce Dargus

December 14th, 2012 | by Ai | 2 comments
Kini Trending

Semalam telah berlansungnya majlis resepsi perkahwinan Betty Banafe dan Bruce Dargus. Bagi yang terlepas menyaksikan pernikahan mereka, disini OHBULAN! memaparkan video sekitar majlis pernikahan pasangan ini, hasil kerja team videografi, LH MEDIA.

Mari sama-sama kita saksikan detik indah di majlis pernikahan pasangan Betty Banafe dan Bruce Dargus.

16 Foto: Majlis Resepsi Betty Benafe & Bruce Dargus

December 14th, 2012 | by Ai | 4 comments
Kini Trending

Tahniah sekali lagi buat pasangan Betty Benafe dan Bruce Dargus yang sah bergelar suami dan isteri yang sah. Semalam 12.12.12 satu detik dan tarikh yang indah dengan berlansungnya majlis resepsi pasangan pengantin ini.

Majlis Resepsi ini telah diadakan di Danga Bay Convention Centre, Johor Bahru. Betty tampil anggung dengan memakai dress pengantin berwarna putih dan suaminya memakai kod biru gelap dan kemeja berona putih. Pasangan ini diarak menaiki bot mewah sebelum dibawa ke Danga Bay Convention Centre iaitu tempat berlansungnya majlis resepsi perkahwinan mereka.

Beberapa gambar detik penting majlis resepsi ini telah dirakamkan oleh krew fotografi daripada Sazastudio. Mari kita lihat foto sekitar majlis resepsi Betty Benafe dan Bruce Dargus semalam.

 

Saya Belum Sempat Nak Berterus Terang Dengan Fida – Zalif Sidek

December 14th, 2012 | by Ai | 23 comments
Kini Trending

Semua sedia maklum baru-baru ini Fida atau nama sebenarnya Rafidah Ibrahim, 26 telah diserang oleh seorang wanita yang mengaku sebagai teman wanita Zalif Sidek dan berikutan insiden tersebut, Fida dikatakan telah mula menjauhkan diri serta enggan membalas BBM (mesej BlackBerry) yang dihantar oleh pelakon lelaki tersebut.

Berhubung isu itu, pihak OHBULAN! telah mendapatkan Zalif dan bertanyakan lebih lanjut mengenai status terkini hubungannya dengan Fida.

Adakah mereka masih berkawan ataupun sudah membawa haluan masing-masing?

“Status saya dengan Fida masih lagi berkawan baik seperti mana saya berkawan dengan orang lain. Walaupun saya tahu sekarang ini dia banyak berdiam diri, tetapi saya tetap akan tegur dia kalau kami terserempak di mana-mana majlis.”

“Saya tidak akan bermusuh dengan dia. Saya akui setiap orang mempunyai kesilapan dan kami pun masing-masing ada buat salah.”

“Mungkin kami baru sahaja berkawan, jadi saya belum sempat nak berterus terang dekat dia semua perkara yang pernah saya lalui sebelum ini. Dengan siapa saya berkawan dan dengan siapa saya pernah rapat, semua itu saya belum sempat nak kongsi sebab masing-masing sibuk bekerja.”

“Mungkin ini adalah pengajaran buat saya untuk tidak terlalu terbuka menceritakan kepada umum mengenai hubungan rapat kami.”

Memandangkan Zalif turut menyaksikan perlawanan Harimau Malaya menentang Thailand semalam, jadi pihak OHBULAN! sempat bertanyakan pandangan Zalif mengenai perlawanan tersebut.

“Mungkin malam ini kita kalah disebabkan oleh pengadil yang memang berat sebelah ataupun dia memang tak pandai nak jadi pengadil.

“Saya boleh lihat usaha yang ada pada pasukan Harimau Malaya dan apa-apa pun saya tetap akan sokong pasukan Malaysia sampai bila-bila,” ujar Zalif sambil tersenyum.

Pemain Pertahanan Kita Sungguh Lemah – Nad Zainal Respon Kekalahan Harimau Malaya

December 14th, 2012 | by Ai | 54 comments
Kini Trending

Sempena pertembungan kali kedua antara skuad negara, Harimau Malaya dan Thailand semalam, pihak TV3 dengan kerjasama Telekom Malaysia (TM) telah menganjurkan satu majlis ‘Viewing Party’ yang diadakan di Restoran Rasta, Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur.

Sebagai tanda sokongan terhadap skuad Harimau Malaya, beberaap artis tempatan telah turut hadir untuk menyaksikan perlawanan tersebut bersama peminat-peminat mereka.

Antara artis yang hadir adalah Zalif Sidek, Fezrul Khan, Nad Zainal, Amar (Anak Wayang), Izzue Islam, Shah Iskandar serta Eina Azman.

Memandangkan skuad negara telah kalah 2-0 ditangan Thailand, jadi pihak OHBULAN! berkesempatan untuk menemubual Nad Zainal dan bertanyakan pandangan aktres tersebut mengenai corak permainan skuad negara pada malam semalam.

“Saya tengok pemain pertahanan kita pada malam ini sungguh lemah dan saya rasa sangat sedih dengan corak permainan mereka.”

“Pemain yang boleh dibanggakan adalah penjaga gol kita, Farizal Marlias sebab saya tengok dia yang paling banyak bertindak malam ini. Pemain-pemain lain cuma mengharapkan pada dia sahaja.”

‘Walaubagaimanapun saya tetap suka corak permainan yang ditonjolkan oleh Shahrul,” komen Nad Zainal mengenai pemain bola sepak kebangsaan.

Dalam pada itu, Nad akui tindakan pengadil yang melayangkan kad merah kepada pemain kebangsaan di awal separuh masa pertama turut menjadi punca pemain hilang fokus dan sedikit kecewa dengan tindakan tersebut.

“Nak kata kalah yang memalukan itu tak juga, mungkin disebabkan tindakan pengadil yang melayangkan kad merah kepada pemain kita menjadi punca skuad negara sedikit ‘down’ sehingga mereka hilang fokus.”

“Lagipun pemain kita pun tak cukup, mana tidaknya Wan Zack Haikal pun tak dapat bermain dan Safee Sali pula dimasukkan lambat,” ujar Nad Zainal penuh kecewa.

Adik Manja Returns VS Adik Manja

December 14th, 2012 | by Ai | 4 comments
Kini Trending

Sebut sahaja filem Adik Manja, pastinya akan menggamit memori silam bagi sesetengah peminat filem ini pada era 80-an. Filem ini pernah menjadi buah mulut orang ramai tentang penceritaannya yang lain dari yang lain sehinggakan mencipta fenomena tersendiri apabila berjaya memperoleh jumlah kutipan melebihi RM3.5 juta.

Bukan itu sahaja, filem tersebut ternyata membawa impak kepada heronya, Dharma, sehingga terdetik dihatinya untuk menerbitkan Adik Manja Returns (29 tahun kemudian).

Menurutnya, melihat kepada sambutan peminat terhadap beberapa filem tempatan kebelakangan ini, agak sukar untuk dia meletakkan sasaran tinggi.

“Saya tidak meletak sasaran yang begitu tinggi kerana saya sedar terhadap sambutan peminat terhadap filem tempatan sekarang. Saya juga amat takut kalau tidak dapat sambutan. Mudah-mudahan ‘Adik Manja Returns’ dapat pulang modal pun sudah memadai. Saya telah membelanjakan sejumlah RM1.6 juta untuk untuk filem ‘Adik Manja Returns’ ini,” katanya ketika sesi pra-tonton filem ‘Adik Manja Returns’ di TGV Wangsa Walk Mall Jumaat lalu.

Kelainan yang dibawa dalam ‘Adik Manja Return’ ialah berlatarkan kenakalan dua kumpulan pelajar perempuan di sebuah pusat pengajian tinggi yang sering mendatangkan masalah kepada pengetuanya, Sofia.

Sementara itu, Dharma turut ditanya mengapa filem ini mengambil masa terlalu lama untuk ditayangkan memandangkan sesi penggambaran telah tamat pada tahun 2009 lagi. Menurutnya, mereka terpaksa menangguhkan sementara pembikinan filem ini kerana menunggu kelulusan pinjaman daripada pihak bank.

” Sesi pengambaran filem ini sebenarnya telah tamat pada 2009 lagi tetapi kami terpaksa menangguhkan kerja-kerja pembikinan filem ini buat sementara kerana menunggu kelulusan pihak bank. Sebenarnya saya telah membelanjakan wang sendiri iaitu kira-kira RM900 ribu. Saya terpaksa menunggu lama sehingga tujuh ke lapan bulan untuk dapat pinjaman berjumlah RM870 ribu,” ujarnya lagi.

Menurutnya lagi, dia yakin dengan kekuatan nama Adik Manja itu sendiri mempunyai aura untuk penonton terpanggil menyaksikan kesinambungan cerita ini setelah 29 tahun tetapi dalam versi yang lebih moden.

Pelakon asal dalam filem Adik Manja, iaitu Noor Kumalasari turut hadir pada malam itu bagi memberi sokongan terhadap filem ‘Adik Manja Returns’ ini.

Menurutnya, dari segi keseluruhannya filem ini memberi pengajaran kepada penonton dengan nilai-nilai positif yang di terapkan tetapi dari segi kesinambungan filem ini dengan filem yang asal, mesejnya tidak jelas dan tidak seperti filem dahulu.

Walau bagaimana pun, dia tetap kurang senang dengan perjalanan cerita kerana skrip yang sangat longgar serta lari dari fokus utama dalam filem ‘Adik Manja Returns’ ini.

“Saya dapat rasakan skrip filem ini agak longgar kerana saya tidak nampak apa fokus utama filem ini. Saya tidak  nampak apa yang mereka hendak sampaikan. Adakah tentang kenakalan remaja-remaja ini atau gejala sosial yang dihadapi oleh kebanyakan remaja sekarang? Kalau mereka hendak cerita tentang kegilaan remaja dalam bidang tarian pun, rasanya macam tidak sampai,” ujar Noor Kumalasari tentang filem ini.

Apa-apa pun, bagi peminat filem melayu terutamanya yang pernah menonton filem Anak Manja pada tahun 80-an pastinya mahu menonton filem ‘Adik Manja Returns’ bagi melihat sendiri kelebihan yang terdapat dalam filem ini. Filem ini bakal berada di pawagam pada 20 Disember nanti.

Antara barisan pelakon yang akan membintangi versi baru ‘Adik Manja Returns’ ialah Rozita Che Wan, Jihan Raja Lawak, Juliana Evans, Fida Ibrahim, Faezah Elai, Adeline Tsen dan Dharma sendiri. Jangan lupa untuk menyaksikan filem ini.

Julia Perez Bakal Dikenakan Tindakan – Zed Zaidi

December 13th, 2012 | by Ai | 70 comments
Kini Trending

Berhubung isu perang Twitter antara Zed Zaidi dan Julia Perez (Jupe) sebentar tadi, pihak OHBULAN! telah menghubungi Zed Zaidi dan mendapatkan kenyataan lebih lanjut mengenai insiden tersebut.

“Kau dah datang Malaysia dan berlakon untuk filem Malaysia, jadi kena lah hormat industri di Malaysia. Ini tak, siap kutuk lagi dan cakap macam-macam.”

“Kalau tak bagus, habis tu kenapa berlakon juga di Malaysia?” soal Zed Zaidi penuh tegas.

Mengulas lebih lanjut mengenai perkara tersebut, Zed Zaidi kini memaklumkan bahawa pihaknya sedang menjalankan siasatan terhadap penglibatan Julia Perez ke dalam industri filem tempatan dan sekaligus menyiasat juga pihak produksi yang terlibat mengambil wanita tersebut berlakon di negara ini.

“Sekarang ini saya nak siasat macam mana dia (Julia Perez) boleh lepas untuk berlakon dalam filem Malaysia dan tindakan selanjutnya akan diambil.”

“Saya pun sedang siasat produksi arahan Murali Abdullah dan ingin tahu adakah dia mengambil Jupe berlakon secara berpermit ataupun tidak.”

“Kalau sebelum ini Malaysia pernah halang Eryka Badu masuk negara kita sebab ada tatu di bahagian badan, tapi kenapa untuk kes Jupe ini tidak? Jupe pun ada tatu di bahagian belakang badan dan tatu tersebut bermotifkan kalimah Al-Quan.”

“Dalam hal macam ini kita kena tengok juga fakta dan juga garis panduan sebelum mengambil sesuatu tindakan tegas,” ujar Zed Zaidi.

Dalam pada itu, Presiden Seniman ini turut akui isu sebegini merupakan tanggungjawab dirinya untuk membela dan mempertahankan industri hiburan negara.

“Sebagai Presiden, saya kena jalankan tanggungjawab dan kena bangkit untuk mempertahankan industri kita. Tindakan Julia Perez mengutuk industri merupakan satu hinaan yang cukup terang dan ia tidak seharusnya berlaku.”

“Pengambilan artis luar berlakon di negara ini seolah-olah menunjukkan kita memperjudikan industri seni kita sendiri.”

“Pihak penerbit pun satu, mereka ambil artis-artis luar sebab untuk mendapatkan keuntungan diri sendiri dan senang-senang bagi peluang artis luar masuk ke negara kita. Kalau artis kita nak masuk negara mereka cukup punya susah, macam-macam prosuder kita kena ikut.”

Top Posts This Week


Shout Out!