berita

Latest Posts

Industri Dah Mula Hargai Saya – Keroz Nazri

October 5th, 2012 | by Ai
Kini Trending

Tercalon dalam kategori ‘Artis Baru Terbaik’ di Anugerah Industri Muzik Ke 19 (AIM 19) membuatkan Keroz Nazri, 27, bekas pemenang naib juara rancangan realiti, ‘Keynote’, terharu dan gembira.

Komposer dan juga penyanyi yang kini sedang popular dengan lagu berjudul ‘Suatu Hari Nanti’ ini meluahkan rasa gembiranya apabila ditemubual oleh OHBULAN!.

“Saya rasa bertuah dan gembira apabila dicalonkan dalam kategori Artis Baru Terbaik,” ujar Keroz memulakan perbualan.

Keroz yang lagunya yang telah digunakan sebagai lagu tema bagi filem ‘Azura 2012’ dan juga drama ‘3 Janji’ turut meluahkan rasa bersyukurnya apabila kini industri sudah mula menghargai karyanya.

“Pertama sekali, lagu ‘Suatu Hari Nanti’ telah dikompos dan dicipta oleh saya sendiri. Dan kini saya rasa industri sudah mula menghargai karya saya,” tambah Keroz lagi.

Dalam pada itu, Keroz tidak menafikan bahawa kumpulan Mojo yang dianggotai oleh Aweera sebagai vokalis mampu memberikan saingan sengit terhadapnya.

“Secara jujur, memang kumpulan Mojo adalah pesaing yang hebat. Namun, saya tak nafikan juga kekuatan lagu-lagu lain yang turut tercalon bersama saya.

“Lagu Mojo juga selalu dimainkan di radio dan itu bonus point bagi mereka,” tambah Keroz lagi.

Keroz kini sedang dalam proses menghasilkan single keduanya yang berjudul ‘Sedia Bercinta Lagi’  dan dijangka akan dilancarkan sekitar tahun hadapan.

Apa pun, mari kita layan lagu Keroz yang berjudul ‘Suatu Hari Nanti’ selepas ini ya.

Shila Amzah Teruja Bersaing Dengan Dato’ Siti Nurhaliza, Jaclyn Victor

October 5th, 2012 | by Ai
Kini Trending

Pengumuman Top 5 finalis bagi Anugerah Industri Muzik Ke 19 (AIM 19) yang berlangsung baru-baru ini menyaksikan banyak kejutan dan antara salah satunya ialah Shila Amzah yang berjaya membawa lagu ciptaanya, ‘Patah Seribu’, bertanding dalam 2 kategori iaitu kategori ‘Lagu Pop Terbaik’ dan juga ‘Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Lagu (Wanita)’.

Penyanyi berusia 22 tahun ini juga baru-baru ini telah mencipta nama diseluruh Asia apabila berjaya menjadi juara untuk pertandingan Asian Wave 2012 di China.

Ketika ditemubual, Shila turut meluahkan rasa terujanya apabila mengetahui antara pesaingnya termasuklah Dato’ Siti Nurhaliza, Jaclyn Victor, dan juga Nora.

“Saya rasa sangat bangga sebab dapat bersaing dengan idola saya. Saya membesar dengan lagu-lagu mereka,” ujar Shila memulakan perbualan.

Ditanya adakah Shila meletakkan harapan yang tinggi terhadap pencalonannya, Shila menjawab, “Nak kata harapan tinggi itu tak ada la, tapi ini adalah pencapaian tertinggi dan juga peluang untuk saya perbaiki diri saya.”

Dalam pada itu, Shila turut memberitahu bahawa dia sedang dalam perancangan untuk melancarkan albumnya sendiri apabila dia terpaksa membatalkan hasratnya kerana kini dia berada di bawah pengurusan Shanghai Media Group, China.

“Saya memang tengah working untuk album solo, tapi kini saya sudah berada di bawah pengurusan syarikat di China dan mereka sudah merancang konsert, jelajah dan juga album saya,” tambah Shila.

Intan Ladyana & Siti Saleha Diganggu Peminat Fanatik?

October 4th, 2012 | by Ai
Kini Trending

Selasa lalu pihak OHBULAN! telah mengeluarkan berita mengenai seorang DJ radio Best 104, Julie Diana Omar Shariff  nyaris dibakar dan bunuh akibat daripada cinta yang tidak berbalas. Sehubungan dengan itu, pihak kami cuba dapatkan pandangan dan langkah berjaga-jaga yang perlu diambil oleh kaum wanita terutamanya artis yang kebanyakannya mempunyai peminat fanatik mereka tersendiri.

Mengulas lebih lanjut mengenai isu tersebut, pelakon jelita, Intan Ladyana telah melahirkan rasa terkejut dan tidak menyangka perkara sebegitu boleh terjadi di kalangan selebriti Malaysia. Pelakon ini turut akui beliau juga pernah berhadapan dengan peminat yang fanatik dengan dirinya tetapi tidak sampai ke tahap yang lebih serius.

“Takut juga kalau ada peminat yang fanatik sampai sanggup membunuh dan bakar macam tu. Selalunya perkara macam ni berlaku dekat luar negara je sebab dekat Malaysia ia masih lagi terkawal. Tapi bagi saya setakat stalker tu perkara biasa dan saya pun pernah kena sebelum ini.”

“Jadi sebagai artis, kita kena berhati-hati untuk layan peminat. Bukanlah nak sombong tapi kena berjaga-jaga sebab perkara macam ini kita tak boleh jangka,” ujar Intan Ladyana panjang lebar.

Pada masa yang sama, Intan turut berkongsi pengalaman dirinya yang pernah diganggu oleh peminat fanatik sewaktu mengacarakan rancangan “Chopp” di TV9 tahun lalu. Menurut Intan, pada ketika itu dia sering menerima surat daripada peminat misteri yang dihantar menerusi alamat TV3 akan tetapi, Intan rasa bersyukur kerana perkara tersebut sudah berakhir dan tidak berlanjutan hingga ke tahap yang serius.

Menurut pelakon ini lagi, dia turut mempelajari perkara asas seni mempertahankan diri untuk melindungi dirinya daripada perkara yang tidak duduga.

Menyingkap lebih lanjut mengenai isu tersebut, pelakon yang sedang meningkat naik, Siti Saleha turut berkongsi pengalamannya berhubung isu yang sama. Menurut Saleha, sepanjang penglibatannya dalam industri hiburan dia belum pernah berhadapan dengan peminat yang psycho dan bersyukur kerana perkara sebegitu tidak berlaku dalam dirinya.

“Selama saya berada dalam industri ini, semua peminat saya OK. Tak adalah yang psycho dan buat benda-benda tak elok. Paling kurang pun ada peminat yang hantar email dan ganggu saya dengan SMS. Sampaikan ada yang buat pantun untuk saya dan ada juga yang antar SMS lepastu suruh saya main teka-teka siapa dia.”

“Saya tak layan sangat semua tu, sebab saya pun sibuk dengan kerja. Jadi, saya cuma layan peminat dekat Facebook dan Twitter je. Itu pun untuk komen-komen yang biasa dan tidak terlalu menyentuh soal peribadi,” ujar Siti Saleha sambil tergelak kecil.

Sebagai langkah mempertahankan diri, Siti Saleha akui yang dia juga ada mengikuti kelas kick boxing dan turut mempelajari perkara-perkara asas bagaimana untuk melindungi diri daripada perkara yang tidak diduga.

“Saya ada juga pergi kelas kick boxing dan belajar perkara asas untuk melindungi diri sendiri. Lagipun insiden macam tu selalu berlaku dengan cepat, sampai kadang kala kita tak sempat nak buat apa-apa. Jadi, sebagai wanita kita kena sentiasa bersedia dan berhati-hati dalam perkara maca ni,” ujar Saleha sebelum mengakhiri perbualan kami sebentar tadi.

Sikap Aidil Zafuan Ditegur Hakim Syarie

October 4th, 2012 | by Ai
Kini Trending

Pada  tanggal 3 Oktober 2012 semalam, pihak Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya telah menetapkan 7 November depan sebagai tarikh keputusan berhubung bantahan awal yang dibuat oleh pelakon Rita Rudaini Mokhtar terhadap permohonan kembali taat oleh suaminya, pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abd Razak.

Berhubung laporan Sinar Harian Online hari ini, bantahan yang dibangkitkan oleh Rita adalah mengenai kesilapan pada isu pemastautin Aidil yang dikemukakan dalam permohonan tersebut.

Sewaktu perbicaraan berlangsung, peguam syarie, Ahmad Nazib Johari sebagai wakil pihak Aidil memaklumkan bahawa anak guamnya tidak dapat hadir dan beliau kemudiannya menyerahkan dokumen pengesahan ketidakhadiran Aidil kepada mahkamah.

Aidil difahamkan tidak dapat hadir kerana dia sedang menjalani latihan bola sepak selama dua minggu di Austria.

Berikutan penyerahan dokumen tersebut, Ahmad Nazib ditegur oleh Hakim Syarie Saharuddin Selamat agar menasihatkan anak guamnya berhubung kes tersebut.

“Pada tarikh lalu anak guam tidak hadir, hari ini (semalam) pun tidak hadir. Peguam tolong nasihatkan anak guam baik-baik. Sepatutnya bila tidak hadir terus kemukakan dokumen sebagai bukti kerana perlawanan sudah ditetapkan lebih awal.”

‘Hantu Kapcai’ Rampas Carta No #1 Box Office – Norman KRU

October 4th, 2012 | by Ai
Kini Trending


Bermula 27 September lalu, filem “Hantu Kapcai” telah mula ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia. Filem berunsurkan aksi komedi arahan Ghaz Abu Bakar ini telah berjaya menambat hati penonton sehingga mendapat kedudukan pertama bagi kutipan Box Office tertinggi minggu ini dan secara tidak langsung mengalahkan filem-filem Hollywood yang sedia ada.

Berikutan kejayaan filem tersebut, pihak OHBULAN! telah menghubungi Presiden Eksekutif Kumpulan Syarikat KRU, Norman Abdul Halim bagi mendapatkan kenyataan mengenai kejayaan terbesar filem naungannya.

Menurut Norman, terdapat beberapa formula yang membuatkan filem ini berjaya menambat hati penonton, antaranya adalah pemilihan barisan pelakon yang berbakat dan juga pemilihan jalan cerita yang berunsurkan sub budaya Mat Rempit yang dikatakan sangat dekat dengan kehidupan seharian penonton di Malaysia.

“Sebenarnya terdapat beberapa faktor yang membuatkan filem ini berjaya. Yang pertama, pemilihan pelakon yang berbakat dan ditambah pula dengan nama-nama pelakon yang sedang meningkat naik seperti Neelofa, Izzu Islam, Hairulazreen dan juga Riz Amin.”

“Faktor kedua adalah tema cerita ini yang berunsurkan sub budaya kumpulan Mat Rempit dan ditambah pula dengan elemen fantasi spiritual. Jadi, gabungan kedua-dua elemen ini membuatkan penonton suka dan mampu beri kesan yang mendalam kepada penonton itu sendiri,” komen Norman mengenai kejayaan filem Hantu Kapcai.

Mengulas lebih lanjut mengenai kejayaan tersebut, Norman akui pemilihan pelakon juga penting untuk menaikkan penjualan tiket sesuatu filem. Oleh itu, Norman menyifatkan pelaburannya setahun lalu menerusi pemilihan pelakon-pelakon baru adalah suatu yang baik dan ia merupakan sambutan di luar jangkaan.

Memandangkan filem bergenre aksi komedi ini mendapat sambutan hangat di hati penonton, jadi timbul pula persoalan adakah selepas ini pihak Showbiz akan meneruskan strategi yang sama dan mengekalkan elemen yang sedia ada untuk kesemua filem naungannya?

Lantas Norman menjawab, “Pihak kami sememangnya mengasingkan filem-filem untuk KRU Studio dan Showbiz. Di mana, untuk KRU Studio filemnya lebih bersifat komersial dan mengandungi unsur primental seperti filem ‘Magika’ dan ‘Merong Mahawangsa.’ Kedua-dua filem tersebut memberi risiko kepada pihak KRU Studio sendiri.”

“Manakala untuk Showbiz, filemnya lebih bersifat sederhana dan tidak terlalu serius. Seperti sebelum ini filem yang berjaya menambat hati penonton adalah filem ‘Cicakman.’ Jadi, kami akan terus menghasilkan filem bergenre aksi komedi begini dan kena lihat juga senario pasaran filem ketika itu,” ulas Noman lagi.

Pada masa yang sama, Norman turut akui meskipun budget filem ini tidak terlalu tinggi, tapi impaknya kepada penonton sangat besar dan inilah yang KRU Studio mahukan.

OHBULAN! turut mendapatkan respon daripada peminat di Twitter yang rata-rata amat menyukai “Hantu Kapcai” atas faktor-faktor yang dikemukakan oleh Norman sebentar tadi.

Zizie Izette ‘TweetJack’ Akaun Twitter Suami, Bung Moktar Radin

October 4th, 2012 | by Ai
Isu & Kontroversi

Agak kelakar disitu, seorang ahli parlimen yang kami kira anda semua kenal, Bung Moktar Radin, ahli parlimen Kinabatangan telah di’tweetjack’ atau lebih manis disebut ‘twitjek’ oleh isterinya sendiri, Zizie Izette.

Sehingga kini, sudah lebih 130 ‘ReTweet’ dibuat atas status tersebut dan antara ayatnya ialah, “Saya sangat suka mengumpul teddy bear dan bermain dgn anak patung barbie.So cute!”

Untuk pengetahuan, status ini telah ditulis pada jam 8.50 malam, semalam.

Bung Moktar Radin dalam kenyataannya di Twitter mengesahkan sendiri bahawa status diatas ditulis oleh isterinya

Wahhh, ‘sweet’ sangat tahu pasangan ini! Semoga berbahagia ya!

Top Posts This Week


Shout Out!